But no, they’re not biased…

Via The Federalist:

Robin Pogrebin and Kate Kelly wrote the much-discussed and later-corrected essay in The New York Times making a new sexual misconduct allegation against Supreme Court Justice Brett Kavanaugh. The two reporters failed to mention that the alleged victim of the physically improbable tale had never made such a claim, and denied any memory of it through “several” friends. They also failed to note that the accusation came from a prominent Democrat who had defended Bill Clinton during the Whitewater investigation on which Kavanaugh served.

A new Atlantic-published, adapted excerpt of the book attempts to resurrect Pogrebin and Kelly’s anti-Kavanaugh smears but once again has a major error. “We Spent 10 Months Investigating Kavanaugh. Here’s What We Found” was published in the Atlantic.

Their reporting must not have been thorough. In a section explaining why they believe the accusers despite the lack of any evidence, they write that their emotional reaction to the claims was that the claims rang true. But they get major facts wrong:

Using Martha’s common-sense test, the claims of Deborah Ramirez, while not proven by witnesses, also ring true to us. Ramirez, who was a Yale classmate of Kavanaugh’s, said he drunkenly thrust his penis at her during a party in their freshman-year dormitory, Lawrance Hall. The people who allegedly witnessed the event—Kavanaugh’s friends Kevin Genda, David Todd, and David White—have kept mum about it. Kavanaugh has denied it. If such an incident had occurred, Kavanaugh said, it would have been the “talk of campus.”

Keep reading…

10 Shares