We do well to remember that while the Russia-Trump collusion story is full of more holes than a piece of Swiss cheese, Russia has in fact been using the left and media for decades. Sputnik and RT are tools of the Russian government. The purpose is always to try to push chaos and anti-U.S. propaganda to destabilize and they have people appearing to be on both sides of the issue because it adds to the chaos.

Via Yahoo:

Sputnik is owned by Rossiya Segodnya, a Russian government media operation headed by Dmitri Kiselyov, a belligerent television broadcaster who is known as Putin’s “personal propagandist” and has been sanctioned by the European Union in response to Russia’s intervention in Ukraine. On its website, Sputnik describes itself as a “modern news agency” that “covers global political and economic news targeting an international audience.”

Contacted by Yahoo News, Sputnik’s U.S. editor in chief, Mindia Gavasheli, said, “Any assertion that we are not a news organization is simply false.” He also said he was unaware of the FBI probe. “This is the first time I’m hearing about it, and I don’t think anyone at Sputnik was contacted, so thank you for letting us know,” Gavasheli said.

Gavasheli attributed the push to have Sputnik register through FARA to paranoia surrounding Russia. “I think it tells about the atmosphere of hysteria that we are witnessing now,” Gavasheli said. “Anything being related to Russia right now is being considered a spycraft of some sort.”

Shortly after this story was published on Monday, a Sputnik spokeswoman released a statement saying the company reached out to the Justice Department after being alerted to the investigation by Yahoo News.

Keep reading…